Rousthøje Kirke

Gudstjenster

Emne: Gudstjenester i Rousthøje Kirke

Vi har forskellige former for gudstjeneste i Rousthøje Kirke. – Højmesse – den almindelige søndagsgudstjeneste med dåb og altergang. – Børnegudstjenester – hvor gudstjenesten i særlig grad er rettet mod børn. – “Busk – gudstjeneste” – særlig børnegudstjeneste sidste søndag i oktober, som arrangeres sammen med de lokale KFUM -spejdere. – Musikgudstjenester – hvor musik og læsninger fra Biblen flettes sammen – Temagudstjenester – hvor et særligt tema belyses med prædiken, læsninger og musik – Friluftsgudstjeneste i Tambours have – Gudstjeneste med hørehensyn – særlig gudstjeneste, hvor gudstjenesten bliver ”tekstet”, så folk der har behov for hørehensyn har mulighed for at følge med. – Adventsfest med medvirken af kor – Kyndelmissegudstjeneste – særlig gudstjeneste 1. søndag efter kyndelmisse – Konfirmandindskrivningsgudstjeneste, hvor prædikenen i særlig grad er rettet mod konfirmander. – Konfirmandgudstjeneste, hvor konfirmander planlægger og deltager i gudstjenesten. Se under menupunktet “sidste nyt” eller på kirkebladets gudstjenesteliste, hvornår gudstjenesterne finder sted eller kontakt sognepræst Charlotte Locht for nærmere information.